2013. augusztus 30., péntek

Bűvkörök

Napraforgó kötetem, Csak egy fejezet ciklusának a harmadik verse, a Bűvkörök. 
Ajánlom minden szerelmesnek, vágyakozónak és bűvkörbe esőnek, aki a kényszerűség ellenére sem akar soha elmenekülni. Hiszen a szerelem jó! :)

Bűvkörök

Elhalnak az éjben az elsuttogott szavak,
Ordítva zúg elmém, kívánlak, akarlak!
Láncolj magadhoz szorosan, kérlek, ne eressz el,
Szeress az örökkévalóságig igaz szerelemmel.

Megkondul a harang, immár éjfélre jár,
Ajkad ajkamhoz ér, eléget a vágy.
Édes titkunk őrzi százezer lakat,
Csak veled szárnyalhatok, csak veled lehetek szabad.

Felszállunk a mennybe a kínzó poklon át,
Vad szenvedély a kéjjel bódító táncot jár.
Két test eggyé lesz a forró éjszakán,
Veled szeretnék szárnyalni egy életen át…


2010. október 31.

5 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon tetszik ez a versed. Már többször is elolvastam, és még mindig nem untam meg, még mindig ugyanolyan hatást kelt bennem, mint először :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nagyon örülök neki, hogy tetszik, remélem a többi versem is majd ilyen hatást vált ki belőled! Puszillak! :)

      Törlés
  2. "Felszállunk a mennybe a kínzó poklon át," Ez a sor nagyon tetszik. A rímek is szépen csengnek, de van itt egy apróság, amit sajnos muszáj megjegyeznem. Egy versben persze nem feltétlen kötelező, de szerintem jobb a dallama, ha a szótagok száma mondjuk minden sorban egységesen 12, bár a 8-as a leggyakoribb. Ettől függetlenül ez nagyon jó. Fel is keltette az érdeklődésemet. Majd átböngészem a többi versedet is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a fajta szótagolás, amit te mondasz, az a klasszikus versekre jellemző, és szerintem nem feltétlenül kell a szép dallamhoz az, hogy ezt alkalmazzuk. Ha belegondolsz, a szonettek, a balladák, az eposzok, himnuszok, sőt, a szabadversek (Radnóti, Szabó Lőrinc, Pilinszky, József Attila, Kassai Lajos, Babits /neki csak egy-két verse/) sem feltétlenül követték ezt a sémát. Ha versekről van szó, én is szeretek újítgatni, meg nagy áltanánosságban, szeretem a sorok és a szótagok hosszát a kedvemhez igazítani. Biztosan tanultad irodalomból, hogy a vers sorainak a hossza, kifejezi a lírai én állapotát.

      Örülök, hogy felkeltette az érdeklődésed, remélem, a többi, ide feltett vers is tetszeni fog! :)

      Törlés
    2. Igaz, ebbe nem gondoltam bele. Lehet, túl sok szabályt állítok fel magamnak verseléskor, mert én igazából mindig ezekhez a szótagszámokhoz tartom magam. A szabad verseket meg annyira nem kedvelem, az az igazság. Kicsit káoszosnak tűnnek számomra, de ez már nagyon szubjektív. Most már legalább tudom, mire számítsak a többi versednél. ;) Akkor úgy fogok nyilatkozni róluk. Ebbe még egyszer nem kötök bele, hülyeség lenne. XD

      Törlés